åre-sollefteå-solberg

fredagsmorse kl 07.00 drog jag o jonass iväg mot sollefteå. vid 10 landa vi vid hallstabacken, byta om o ut te liften (de fanns int så många o välja på). foten ville int riktigt att jag skulle åka så tog de lugnt, åt lite korv o sunka runt =) vi drog ner o hämta andreas på byn/stan, åkte en stund te sen vare hem te andreas föräldrar. kl 21 vare dags o sova, vet int hur jag lyckades va så trött men somna direkt! 
vakna runt 9 ner för o äta en riktigt hotell frukost. jästa fint!  me snö i luften va de ändå taggade på slope-style tävling.. in mot sollefteå på kanske sveriges sämsta väg!
på nåe sätt lyckades tävlingen rinna ut i snön.... de blev en bonka-tävling mer blev de int. men hoppen fanns ju där så jag hängde runt i liftstolparna o filma så vi fick ihop ganska myck film iaf,  så helt klart en lyckad dag..
dagen avslutas me zappande på tv:n


bonka-stolpen            anderas o hans surfbuss                välfylld audi  

upp kl 8 på söndamorgon drog vi vidare mot solberg för nästa tävling, riktigt laddade! moyo hade ju gjort en fin tävling i sundsvall, så de här skulle nog bli seriöst!
men inte.. bigjump skulle börja vid 11, hoppet va int färdigt när vi kom 10.30.. nån rail-linje fanns de inte alls!!! de sluta me att vi fick fixa railen själva, dvs jag eftersom jag int kunde åka! pistmaskinen ville int hjälpa te me railen så fick skotta allt för hand!!  men efter ett gäng timmar va railen uppe iaf =)
så en lite tävling blev de iaf, int mycke folk.. andreas vann o jonas kom tvåa! (jodå de fanns några te som tävla) värth..
men jag kamma hem flest "priser", för att jag hade fixat railen så fick jag kläder för ca 3000:-



en lite skum tävlingshelg som ändå va grymt nice!! =D




- varför sitter du här vid bröllopsbutiken o fiskar?
- de har en fin slöja här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0