livet som trucker..

nu när de e höst så sitter vi som sagt mest o bara sunkar, de e precis de som fick mej o börja köra lastbil. ist för att sitta hemma o kolla på tv efter jobbet kunde man sitta i trucken o kolla på tv o få betalt =)
ärligt så saknar jag lite o ligga ute, lite störd men de e ganska trevligt ibland o få komma iväg.

lite minnen från den tiden


äckligaste
då jag körde för eurotransport o va i tyskland. de va dags o hitta nåe ställe o stanna o sova på, svängde in på en rastplats efter väg A31. satt o prata i telefon o kolla på tv, de gick en snubbe fram o tebax vid lastbilen. tänkte att han kolla på bilarna jag hade på. hade rutan nere så han klev fram o sa nåe på tyska jag svarade  -only english. då stoppar killen (en man runt 30 år lite små fet) tummen i munnen(!!!) o förklarar att de som stannar där brukar vilja ha de. han hann knappt prata färdigt innan lastbilen va igång o jag drog därifrån, stanna nån mil längre bort.. sov inte så bra den natten kan man säga!!!

vilsen
okej, vilsen har jag iof vare många gånger, kört där man obsolut int får köra osv.. men när jag va i göteborg o lasta bilar så hade sörens lastbil gått sönder i kungälv. jag tog en bil o lämna lastbilen för o åka te honom. när vi hade fått hans truck te verkstaden så skulle vi tebax te min i göteborg o lasta de sista. de va ju inte så svårt, men vart hade jag parkerat den!? jag (som inte hade kört mycke i gbg) förklara att jag hade nog åkt över en stor bro iaf..  efter kanske 60 min letande hitta jag vilken bro tillslut. götaälvsbron där maxvikten e 3,5ton alltså inte lämpligt o köra lastbil över.. de visste jag iof om men jag tyckte att om jag körde i spårvagns filen så äre lugnt... de tyckte inte de som körde spårvagn ;)

sen kan man stå vid fel kaj o man ska åka båt kl 01.35 o båten gick 01.30







man behöver int va tjock för o köra truck, bara en aning störd!

Kommentarer
Postat av: David

Tja kingen! Kör du cross nu för tiden? Jag är as sugen på att börja. Har gjort mig av med bågen nu men funderar på att ersätta med en ny leksak =) Vad har du för cross och vart kör ni?
simma lugnt!

2007-09-05 @ 09:06:26
URL: http://lundbergd.blogg.se
Postat av: David

Varför fyrtakt? ågr dem bättre än tvåtakt? Det låter ju hur kul som helst med den där banan man kan nyttja när man vill. Undra om det finns här i örebro? Har varit inne lite på en 125:a eller en 250 för att lära sig tekniken att hoppa och köra. Allt är lugnt här i örebro, du är ju inte här :) Annars då, vad jobbar du med nu och bor du i åre fortfarande? ciao

2007-09-07 @ 15:50:58
URL: http://lundbergd.blogg.se
Postat av: Åkar Anders

Höjj!!
Tillåme jag har hittat din blogg nu, fan det har ju snackats en del om den!! ;0)
Snygga truckar, kanske mest den vita då!!!!
Saknar du trucker livet för mycket vet du vart du ska ringa!!!!!! ;0)
Ha det gött!!

2007-09-14 @ 19:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0