jaha, DE bygget i björnen..

va o åkterunt i björnen idag, där de byggs väldigt mycke. skulle te endurohus me lite virke, på transportsedeln stod de tomt 55 (nej de e inte skyltat me tomter). hade ett nummer som jag ringde, fråga vart de skulle ha prylarna. jag fick ett nytt nummer o fick reda på att de va i bävern området. ringde men fick inge svar, åkte runt o leta lite o ringde tebax te de första nummret igen:

-ja hallå...
- tjenare de va martin på richardsson igen.
- va vill du nu då?
-jag fick inte tag i nån på de nya nummret, vet du vart.....
- du.. jag sitter faktiskt i uppsala, kan nog inte hjälpa dej . man kan ju tycka att du som jobbar på richardsson ska veta vart du ska. ni kör väl te björnen varje dag!?

efter den trevliga starten på samtalet (han hade en härligt dryg 08 överklass dialekt) hade jag inte längre anleding att va trevlig. att hans bygge kryla av polacker va ju inte helt oväntat!!!


men jag lyckades träffa min nya homie på jakten efter huset. en tysk  byggare som fråga mej om jag visste var crossbanan ligger (1-1 i frågor blev de) hann me o snacka mycke skit på min härliga engelska.  vi skulle styra dit nån dag kom vi fram te. kännde inte att fråga efter nummer heller så där på första dejten.. (de kanske skulle verka för på) ;P  men han hade ju inte tummen i munnen iaf så de ska nog gå bra.... 


"bättre en dryg stockholmare i uppsala än..."
nej just de, de hjälpe ju inte denna gång




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0