nya tider..

som sagt, vintern e nu här o snart drar säsongen igång..
detta innebär ju att man int kan jobba fem dagar i veckan 07.00-16.30 som jag har gjort nu, de förstår väl vem som helst..(!?)
planen va att börja städa på holiday o bli en "poo fighter" eftersom på mitt nuvarande jobb skulle de nog int gå o få vettiga tider.
"- ja men nån dag i veckan i jan-feb kan du ju va ledig, ta ut din semester så.."
NOT! de va första förslaget..
 men lägger man bara upp de bra så brukar de ju lösa sej. ;)
så sa som de va att jag har fått nytt jobb om jag ville, men visst får jag börja jobba 50% så kan jag tänka att jobba kvar..
"- de kan bli svårt du e ju faktiskt anställt på heltid "
detta va på torsdagen, på freda morgon fick jag nytt förslag..
"- om du jobbar tre dagar i veckan, mån-ons.."
- hmm..
"- ja men äre så att de tex snöar på söndan o du vill åka måndan så ska jag int vara så hård på dagarna. de kan ju va dåligt väder en torsda o du vill jobba.."
svaret blev att jag var tvungen o tänka på de över helgen, men visst de e 60% men ändå rätt flexibelt så de va ju faktiskt bara o ta de eftersom jag trivs riktigt bra me jobbet! =)
så tack o bock uffe!
börjar förhopppningsvis me de te luciahelgen...
resten av de på jobbet blev riktigt förvånade att jag kunde få de så.. kanske skulle ha passa på o fråga om lönehöjning oxå ;)


sen finns de dom som tycker att jag bara förlorar massa pengar på o int jobba hel vecka, o att man måste ju jobba fem dagar i veckan de e ju normalt, alla gör ju de!(?) ja men varför va ledig på helger då, du kan ju tjäna pengar två dagar te i veckan..

gäller ju att passa på o jobba för när man e 65 går man
i pension! då har du ju hela livet framför dej sen..



en cigarett förkortar livet me 2 minuter
en flaska vin förkortar livet me 4 minuter
en arbetsdag förkortar livet me 8 timmar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0