örebro, bröllop o ännu en vurpa...

då va man tebax uppöver efter en helg i örebro. fredagen blev de plocka lite prylar ur lägenheten, hänga me bagge på stan o sen på kvällen blev de en lugn utgång te frimis. de va gött o träffa alla polarna igen =)

på lörda vare dags för den stora dagen för mats o hanna, jag fick en halvbra start me att inte ha koll på vilken kyrka de va. men de löste sej o jag va i god tid för o mitt uppdrag att filma. kolla ut vart kamrorna skulle stå o sen vare dags, allt flöt på vädret va på topp när väl bröllopet börja. men va jag lärda mej va att de inte går att spela in på ett rengörningsband. missade ett tal men de får ändå va godkännt.

söndan va jag ute hos farsan o christina, lasta på brorssons cross o sen bar de uppöver igen. lite för kort tid neröver men får ta en sväng ner igen om ett tag.

ikväll drog jag, johan, oskar o barbie te ullådalen för o åka longboard. fin backe som e ca 5 km lång, de va första gång jag prova o de sluta ju som väntat. första delen e ganska flack men sen blire jobbigare. insåg ganska snabbt att de va svårt att bromsa men tänkte att de skulle lösa sej (eller inte tänkte alls) så sket i o bromsa helt enkelt.. men när farten börja komma upp i 50-60 km/h (inte tokfort kanske men iaf) o en ganska tajt kurva kom så va jag ju tvungen o försöka bromsa. hann inte mer än o sätta ner foten i backen innan jag oxå va där, till slut va jag i högra diket o brädan en bit ner te vänster. men e glad att jag tog crosshjälmen annars hade jag haft en haka mindre..
RÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVvaaa..

image124


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0