rocking on...


13/1-07 
samuel fyller år idag skit gammal blir han hela 23, då äre läge o börja styra upp sitt liv.. ;) han fick fin frukost på sängen o en ”pruttburk” fint inslagen. 
 

sam fyller.. 


idag bar de av te hintertux, tok nice väder o riktigt go snö. vägen dit va inte den största o uppför hela tiden, de e 17 km  dit o de tog 45 min ingen vidare snitt fart. fick ta tre kabiner för o komma upp på toppen, lite blåsigt men strålande sol. vi han fyra åk, så de va inga storstenshöjds backar direkt. men på de så stanna vi o filma o tog lite kort oxå. va o kolla in parken, den av riktigt hårt vindpackad is i landningarna men de fanns iaf två rail som vi prova. men den parken e öppen året om så därför ligger den på toppen, blir nog fin fram te våren då de inte bara e is! 

utsikt
utsikt från vårat hus (ingång)
elias o marte hintertux
elias o jag
jag lössnö
jag i hintertux
hintertux2
grabbarna, dave o sam på skidor
elias o sofie hintertuxx
elias o sofie


 hem o käka havregryn o mjölk (för ovanlighetens skull, äter de te frukost o kvällsmat)  ska iväg o äta på byn när alla e klara. kan hända att de blir lite dansa loss om vi orkar. e riktigt stum i bena efter åkningen idag. 

jag o sam delara en glass


men de börjar bli lite tråkigt o visa sej bland folk för  vi har tydligen bestämt att man inte får raka sej när man e i österrike så jag börjar se ut som en riktigt moppepojke.jag o mats kör i fjun-ligan, mats har några dagar försprång.i skägg-ligan kör sam, ”dyng dave” o elias. där har sam två veckors försprång o elias har några dager innan han kom hit!                                                                                                
           
så fina vi är, sofie e nog glad att hon inte leder..

 14/1-07  grymt go dag!idag va jag, sam o elias uppe o körde här i mayrhofen. körde några åk i parken för o öva lite, när vi satte oss o för o käka matsäck så blev de lite kris möte. vi insåg att vi inte alls e kungar i parken utan snarare bara snäppet över turist åkarna, ganska pinsamt. vi satt o deppa en stund o tryckte i oss våra mackor. sen beslöt vi oss iaf för o köra några åk te. de va grymt mycke folk i parken så de blev en del vänta te hoppet. vi hade bestämt oss för o öva bs femmor, de gick lite så där de första två försöken. fick ett gött hugg på hälkant när jag landa o de kändes som om nacken blev några centimeter längre (lite jobbigt o hålla huvudet uppe just nu) men i tredje försöket satt den, så nu kan jag stryka den från listan denna vecka iaf =) sam satte ett par oxå, elias hade inte riktigt flyt idag men han plockar nog den i morn, han fixa ju dem förra säsongen. på vägen ner mot kabin så stanna vi te vid en bänk som står väldigt fint för o ta lite kort o filma, svårt o tajma korten!  

sam över bänken
sam me lite för mycke fart hoppar över bänken
jag bänk 
jag på bänken
bänken hud
sam, elias o jag.. vare 14 januari sa du?!


de här me o sluta snusa går lite så där just nu, e nästan frisk igen så suget e större. men har ju några dagar te man ska åka hem o ska ha slutat..

 currylukten börjar komma i understället, kanske dags o byta snart..!? 


guldmunk
, tack grabbar kunde jag inte fått njute lite te ;)


Kommentarer
Postat av: Emanuel

de e änna så man blir lite sugen på att komma ner o dra någr åk =D och slå sej litte he he
är ju inte så tråki natur där nere direkt!!
kör lite åt mej oxo e du snäller!!
Cooper_x

2007-01-15 @ 15:22:58
URL: http://kingoftheroad.blogg.se
Postat av: Linah

shit pommes MARTIN! va snygg du är ;-)
hoppas ni har det gott där i alperna...

= )

2007-01-15 @ 20:33:23
Postat av: marte

tackar linah, e riktigt nöjd själv ;P hur e läget me dej då?

2007-01-16 @ 19:02:14
URL: http://almost.blogg.se
Postat av: Linah

jo det e fint här serru!! lite trött, men det r jag ju nästan jämt! =P hur är vädret hos er? här hemma är det för tääääskigt... blåser o har sig! sleep tight! ; )

2007-01-16 @ 21:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0