då va vi på plats..

då har man landat i mayrhofen.


jag, david o elias på mot arlanda

 resan flöt på riktigt bra, ganska oväntat faktiskt! börja bra redan på arlanda då
den trevlige benny vid incheckningen fixade så att vi slapp betala extra för vårat bagage. med en skalle full av snor så bar de av mot frankfurt. i frankfurt hade vi en timme på oss att ta oss te flyget mot insbruck.

boardingtime 16.05 stod de på billjetten men flyget gick ju inte förns 16.35 så vi tänkte att vi kunde sitta o lira bopit ist för o gå ombord. men de va inte riktigt aktuellt de börja roppa i högtalarna att nu vare några som inte riktigt va där de skulle va, de va vi de! med panik i blicken så plocka vi åt oss alla grejer o kuta te bussen som tog oss te planet (de va faktiskt ett äldre par som inte heller hade gått på).

väl i insbruck tog vi en taxi te mayrhofen för 108 euro o resan gick alldeles utmärkt fram te jag skulle hjälpa te o lossa packningen som va fastspänd på taket, lossa en snodd o den fick en väldig fart över taket o träffa taxichaufören i ögat! har aldrig hörtg en österrikisk taxisnubbe skrika så mycke. stämmningen blev lite tryckt, han stod o hade ont o vi tog våra prylar gav han lite dricks o så drog han.


mats, samuel o david vid taxin

stället vi bor på va hög över förväntan. jag delar säng me samuel, mysigt!!!
de va dåligt me mataffärer öppna de första dagarna så de blev te o trycka pizza från esso macken de första fyra måltiderna, nyttigt!


matlagning

de e lite dåligt me snö men finns så de räcker te o åka pist uppe på berget. nere i byn e de bart =(  första dagen i backen va ganska så stel men de gick bra ända till jag inte kom på fyrstolsliften. mats hade sin väska där jag skulle sitta så jag fick inte riktigt plats, försökte dra mej upp men mats skrek att jag skulle släppa taget innan de blev för högt o de gjorde jag (vet inte va jag tänkte på) liften stanna o där låg jag som ett mongo. men de mer roligt än pinsamt. tog liften bakom o träffa forums team maneger (vet inte hur de stavas)för europa han va svin trevlig, tror han va rätt sugen på o signa mej efter min uppvisning!

när vi kom hem från backen så kom sofie o elias så nu e hela truppen samlad.



idag tisda så vilar jag o mats, måste bli av me min förkylning o mats vilar sitt knä!

o jag håller på o sluta snusar, de går ganska bra. lite känslig i humöret ibland =) en snus på hela dagen igår!!


stjärt..



lite goa bilder..

jag topp

arlanda
jag, david, samuel o mats på arlanda
mats

jag rail
jag provar boxen


Kommentarer
Postat av: Emma

Gött att du hare fint vännen! åk massa åt mig med. jag kör min debut sportlovsveckan här hemma. drar till åre då till sanna så då blire ÅÅÅÅÅÅKA :D
du saknar här hemma har jag & bullen konstaterat idag iaf. Buuoå. Krams.

2007-01-09 @ 17:34:22
URL: http://popsickness.blogg.se
Postat av: oscar

jao broorsan(Flingan)!

inga fel på bilderna direkt. blir sjukt avis, här blåste det storm inatt och det har pissat från himlen sen hjälmar´n brann sist! hoppas ni får ännu mera snö. här lär man kunna DYKA hela vintern!! räknar med mkt inlägg här... och bilder!! nej nu blir det kaffe och en SNUS(dumt att sluta!) för att senare glida ner o kolla bandy på stadion!

ha de gött o hälsa taxichaffisen
tjo

2007-01-10 @ 17:08:42
Postat av: Emanuel (WERNER)

eyyyy... aja,, men va gärna där nere å löka dej medans vi " LITE HÅRDARE " grabbar tar i tu med den eventuellt kommande vintern i norge ha ha får se om de blir nåra snökedjor i år,,,
hade för övrigt slut på vatten här om kvällen o nöden har ju ingen lag så jag fick hugga in på vatten från ett värmeskåp där man man tankar diesel... straffet för de blev en gaaaaaaaanska orolig mage dagen efter ha ha vattnet smakade mest avfettningsmedel,.. men ja dog ju inte iaf =D

Ska nog oxo ta en snus nu..lr 2 =) så kan ju du försöka sluta he he
Hare så länge!!

2007-01-10 @ 18:37:09
Postat av: Marte

Emanuel: jag e nog den hardaste truckern som finns! de vet du.. haha, nästan lika bra som när du drack uppe vid ögs. de gar ganska bra me snuset, men e iof förkyld sa de underlättar ju lite..
men just nu drar de i läppen har inte tage nan pa hela dagen.. ;)

2007-01-11 @ 13:54:34
Postat av: Emanuel

aaaaaa sköööna morgon,,, perfekt väder för att stänga in sej i verkstan o meka cheva o cooper he he...
I torsdags kom de massor med snö i norge o dalarna hi hi,, 2 dec nösnö på sina ställen! och alla dumma bilar blir vettskrämda och ska åka i 40 hela tiden,, tog mej 1,5 h exta att ta mej t björbo från grums i tordags kväll *MORR* va nästan rädd att jag slitit ut tutan o blinkat sönder extraljusen när ja väl kom fram =)
Nu ska jag ta mitt kaffe o en macka,, sen sätter ja i gång med meket.
Ps. ja ska oxo sluta me snusen... de har gått upp t 35 Kr styck!! så ja ska sluta när min dosa e slut,, typ efter idag =)...Ds

2007-01-13 @ 10:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0